deneme bonus veren siteler deneme bonus veren siteler deneme bonus veren siteler
deneme bonusu bonus
mecidiyeköy escort
gaziantep escort
meritking giriş madridbet giriş
betpas
deneme bonusu veren siteler
gaziantep escort
Canlı Bahis Canlı Bahis
pragmatic play güvenilir casino siteleri çevrimsiz bonus veren siteler deneme bonusu casino siteleri
maltepe escort kartal escort pendik escort ataşehir escort maltepe escort
casinolevant casinolevant casinolevant casinolevant casinolevant
deneme bonusu veren siteler deneme bonusu
sakarya escort sakarya escort sakarya escort sakarya escort sakarya escort sakarya escort sakarya escort serdivan escort sapanca escort karasu escort
deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu - selimpasaspor.org
deneme bonusu bonus veren siteler
pendik escort anadolu yakasi escort atasehir escort bostanci escort kadikoy escort kartal escort kurtkoy escort maltepe escort tuzla escort umraniye escort
Canlı Bahis Canlı Bahis
Analisis Sikap Dan Perilaku Konsumen Dalam Pembelian Beras di Wilayah Urban Kota Pekanbaru | Yusri | Indonesian Journal of Agricultural Economics

Analisis Sikap Dan Perilaku Konsumen Dalam Pembelian Beras di Wilayah Urban Kota Pekanbaru

Jum'atri Yusri, Sarmila Rahmadani, Fanny Septya, Sispa Pebrian

Abstract


This research aims to analyze consumer attitudes towards rice attributes through the level of importance and confidence in the performance of these attributes. This research was conducted in the urban area of Pekanbaru City with a sample size of 100 households. The analysis used is Fishbein multi-attribute attitude analysis and cartesian diagrams. The rice attributes used in this research are price, quality, aroma, cleanliness, rice texture and variations in packaging size (especially for packaged rice consumers). Research results show that the attitudes of packaged and bulk rice consumers are positive towards each rice attribute. For packaged rice consumers, the quality and cleanliness attributes of packaged rice are the attributes most considered when purchasing packaged rice. Meanwhile, for bulk rice consumers, the quality and price attributes of bulk rice are the attributes most considered when buying bulk rice.


Keywords


Attitudes; consumers; attributes

References


Badan Pusat Statistik Indonesia. 2022. Distribusi Perdagangan Komoditas Beras Indonesia 2022. Badan Pusat Statistik Indonesia, Jakarta.

Badan Pusat Statistik Kota Pekanbaru. 2022. Kecamatan Pekanbaru Kota Dalam Angka 2022. Badan Pusat Statistik Kota Pekanbaru. Pekanbaru.

Badan Pusat Statistik Kota Pekanbaru. 2022. Kecamatan Sukajadi Dalam Angka 2022. Badan Pusat Statistik Kota Pekanbaru. Pekanbaru.

Badan Pusat Statistik Kota Pekanbaru. 2022. Kota Pekanbaru Dalam Angka 2022. Badan Pusat Statistik Kota Pekanbaru. Pekanbaru.

Badan Pusat Statistik Provinsi Riau. 2022. Luas Panen dan Produksi Padi di Provinsi Riau 2022 (Angka Sementara). Berita Resmi Statistik. https://riau.bps.go.id/.

Badan Pusat Statistik Provinsi Riau. 2023. Konsumsi Penduduk Provinsi Riau 2022. Badan Pusat Statistik Provinsi Riau. Pekanbaru.

Badan Pusat Statistik. 2021. Survei Sosial Ekonomi Nasional, Pengeluaran untuk Konsumsi Penduduk Indonesia per Provinsi tahun 2016 sampai dengan tahun 2020. Jakarta.

Badan Standardisasi Nasional. 2015. SNI 6128:2015 Tentang Beras. BSN. Jakarta

Firdiansyah, D., & Prawoto, E. 2021. Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga, Lokasi, Dan Variasi Produk Terhadap Pengambilan Keputusan Pembelian (Studi Pada Toserba Danareal Wonosobo Jawa Tengah). Journal of Economic, Business and Engineering (JEBE). 2(2):314–320.

Fitriana, D. Endaryanto, T. Adawiyah, R. 2020. Kepuasan Konsumen Rumah Tangga Terhadap Beras Padi Asal Lampung Selatan (Beras “Palas”) Di Kabupaten Lampung Selatan. JIIA. 8(2): 248-255.

Jamaludin, A.N. 2017. Sosiologi Perkotaan: Memahami Masyarakat Kota dan Problematikanya. Cet. ke 2. Cv Pustaka Setia. Bandung.

Kusmariza, N. Vermila, C. Mahrani. 2019. Analisis Kepuasan Konsumen Terhadap Beras di Desa Pasar Baru Pangean Kecamatan Pangean Kabupaten Kuantan Singingi Provinsi Riau. Jurnal Agribusiness Future.1 (1): 22-38.

Nafiah, A. Marwanti, S. Widadie, F. 2015. Analisis Preferensi Dan Kepuasan Konsumen Terhadap Atribut Mutu Beras Di Pasar Legi Surakarta. 3(3): 371-380.

Putra, I. K. T. E., I. P. G. Sukaatmadja. N. N. K. Yasa. 2016. Perilaku konsumen mengkonsumsi beras organik di Kota Denpasar berdasar theory of planned behavior. E-Jurnal Ekonomi dan Bisnis Universitas Udayana. 5(8): 2609-2638.

Putri, A. 2018. Tingkat Kepuasan Konsumen terhadap Mutu Beras di Kampung Bunga Raya Kabupaten Siak. Journal of Agribusiness and Community Empowerment (JACE). 2(1): 1-9.

Rahyuni. Melinda, N. Yusmarni. 2021. Analisis Persepsi Konsumen Beras di Kecamatan Padang Timur Kota Padang. Journal of Socio Economics on Tropical Agriculture. 2(3):199-209

Setiadi, Nugroho. 2015. Perilaku Konsumen: Perspektif Kontemporer Pada Motif, Tujuan, Dan Keinginan Konsumen. Prenamedia Group. Jakarta.

Simamora, B. 2005. Panduan Riset Perilaku Konsumen. Gramedia Pustaka Utama. Jakarta.

Sugiyono. 2018. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Alfabeta. Bandung.

Widayanti,S. Amir, I. Indah, P. Septya, F. 2020. Consumer Preference Of Packaged Rice And Bulk Rice In Surabaya. Holistica Journal of Business and Public Administration. 11(1):155-169.

Yusri, J. Septya, F. dan Andriani, Y. 2021. Studi Pola Distribusi dan Margin Pemasaran pada Beras Kemasan Best Seller di Kota Pekanbaru, Riau, Indonesia. Agricultural Journal. 4(3): 438-446.




DOI: http://dx.doi.org/10.31258/ijae.15.1.1-13

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2024 Jum'atri Yusri

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Creative Commons Licence

Hak cipta artikel-artikel pada jurnal ini dimiliki oleh penulis, dan penulis bersedia memberikan hak penerbitan pertama kepada jurnal. Pemilikan hak cipta dilisensikan dibawah Creative Commons Attribution 4.0 International License. Lisensi ini memungkinkan penggunaan, pendistribusian, dan pencetakan kembali tanpa batas pada media apa pun, asalkan penulis dan sumber sebenarnya disebutkan.

 

PITUNGTOTO

?>